warsztaty psychoedukacyjne

„BŁOGOSŁAWMY DZIECIOM mini"

Jeśli chcesz poprawić komunikację i – szerzej – relację z dzieckiem

chcesz doskonalić umiejętności wychowawcze i uczyć się błogosławić dzieciom, to te warsztaty są dla Ciebie.

Zapraszamy zarówno tych rodziców, dziadków, opiekunów i nauczycieli

którzy w kontakcie z dzieckiem doświadczają trudności (często czują się bezsilni, mają poczucie winy, nie są zadowoleni ze swoich dotychczasowych metod i relacji z dzieckiem), jak i tych, którzy dobrze sobie radzą i chcieliby swoją relację z dzieckiem jeszcze bardziej pogłębić; tych rodziców, którzy zajmują się dziećmi na co dzień, jak i tych, którzy widują się z nimi bardzo rzadko. Zapraszamy również osoby, które realizują swoje ojcostwo lub macierzyństwo na różne sposoby (np. rodziców adopcyjnych, osoby duchowne itp.). Nie jest konieczny udział obojga rodziców. Wiek dziecka nie ma znaczenia.

Jak działamy ?

CELEM WARSZTATÓW

jest poprawa relacji uczestniczek i uczestników z dziećmi, a w konsekwencji także poprawa jakości ich relacji z dziećmi.

CELE SZCZEGÓŁOWE

każda osoba uczestnicząca formułuje dla siebie samodzielnie.

TROSKA
O JAKOŚĆ

Warsztaty „BŁOGOSŁAWMY DZIECIOM” są regularnie superwizowane

Informacje podstawowe

Od zebrania się grupy przez ok. 4 miesiące.
Spotkania odbywają się raz w tygodniu i trwają 3,5 godz.
Zaplanowana liczba spotkań to 15.

Centrum Ewangelizacji Diecezji Łomżyńskiej Dobrego Pasterza
ul. Pasterska 2
07-300 Ostrów Mazowiecka

Opłata za warsztaty:
    ⇒ jest aktualizowana w każdej edycji warsztatów,
    ⇒ ustalana w zależności od ilości osób w grupie,
Dla przykładu w edycji jesiennej 2024 przy 8 osobowej grupie opłata wyniosła:
    ⇒ 130zł za spotkanie 
płatne za miesiąc z góry przelewem.

Opłata za materiały: 90 zł, płatne jednorazowo przelewem po otrzymaniu e-maila z potwierdzeniem zapisu i otwarcia grupy.

UWAGA
Jeśli dla kogoś brak pieniędzy miałby stanowić przeszkodę w zgłoszeniu się na warsztaty, prosimy o kontakt.

Od 8 do 12 osób.

Chodzi o to, żeby każda z tych osób mogła łatwiej skupić się na własnym rozwoju. Gdyby np. oboje małżonkowie zostali przyjęci do jednej grupy, wówczas mogliby część uwagi kierować na to, jak pracuje ta druga osoba – a to nie sprzyjałoby pracy nad sobą. Mogliby również oboje nie czuć się w pełni swobodnie. Nawiasem mówiąc, nieraz się zdarza, że drugi małżonek, zachęcony korzystnymi zmianami u pierwszego, uczestniczy w warsztatach w kolejnej edycji 🙂

Osoby zainteresowane udziałem w warsztatach prosimy o przysłanie przez FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY oraz ewentualnych pytań przez FORMULARZ KONTAKTOWY

UWAGA:
Kolejność zapisów będzie zgodna z kolejnością przysyłania zgłoszeń, przy czym zgłoszenie nie jest jeszcze równoznaczne z zapisem – najpierw odbywa się konsultacja wstępna.

Informacja zwrotna o wpisaniu na listę uczestników będzie wysyłana drogą mailową.
Po skompletowaniu grupy do maksymalnie 12 uczestników, kolejne chętne osoby wpisywane są na listę rezerwową.

UWAGA
Pierwszeństwo zapisu na listę główną mają osoby przygotowujące się do prowadzenia warsztatów.
W razie rezygnacji osoby zapisanej na warsztaty wpłata na materiały nie podlega zwrotowi, a zakupione materiały pozostają do dyspozycji osób prowadzących.

Program

Jest to program warsztatów psychoedukacyjnych z elementami rozwoju duchowego (proponowana jest duchowość chrześcijańska, zgodna z nauczaniem Kościoła Katolickiego) i osobistego. Opracowany został przez Alicję Zagrodzką i Joannę Lisotę. Jego głównym założeniem jest stworzenie osobom uczestniczącym warunków do zdobywania i pogłębiania wiedzy i umiejętności wychowawczych –  przede wszystkim poprzez doświadczenie. Warsztaty są również okazją do lepszego poznania własnych potrzeb oraz do wzajemnego poznawania się i wspierania w grupie, a także do refleksji i do wdrażania zmian.

Program warsztatów „Błogosławmy dzieciom mini” zawiera treści psychoedukacyjne i treści duchowe (proponowana jest duchowość chrześcijańska, zgodna z nauczaniem Kościoła Katolickiego).

Znaczna część jego treści psychoedukacyjnych pochodzi z programu „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”, który został opracowany w Ośrodku Rozwoju Edukacji przez Joannę Sakowską na podstawie książki Adele Faber i Elaine Mazlish Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. Celem tego programu jest kształtowanie postawy dialogu, opartej na szacunku i do dziecka, i do siebie samego, oraz wzmacnianie więzi między dorosłymi (rodzicami oraz nauczycielami) i dziećmi. Umocnienie więzi, oprócz tego, że jest cenne samo w sobie, stanowi też czynnik chroniący dzieci przed zachowaniami ryzykownymi i uzależnieniami.

Program warsztatów „Błogosławmy dzieciom” zawiera wszystkie treści i ćwiczenia „Szkoły dla Rodziców i Wychowawców”, dzięki którym osoby uczestniczące nabywają i doskonalą umiejętności:
    ⇒ rozpoznawania uczuć i rozmawiania o nich,
    ⇒ stawiania jasnych granic,
    ⇒ zachęcania dzieci do współpracy,
    ⇒ wspierania samodzielności dzieci,
    ⇒ rozwiązywania problemów i konfliktów,
    ⇒ uwalniania dzieci od grania ról i niekorzystnego etykietowania,
    ⇒ wzmacniania poczucia własnej wartości u dzieci.

Program warsztatów „Błogosławmy dzieciom mini” wzbogacony został o wiele innych treści i ćwiczeń, pochodzących m.in. z Porozumienia bez Przemocy (NVC) Marshalla B. Rosenberga, z programu „12 kroków dla chrześcijan” oraz z wykładów ks. Zbigniewa Wądrzyka.

Wszystkie tematy omawiane na warsztatach zostały również uzupełnione fragmentami z Pisma Świętego.

Dzięki poszerzeniu programu „Szkoły” uczestnicy i uczestniczki zdobywają jeszcze więcej umiejętności: uczą się rozpoznawać nie tylko uczucia, ale także  potrzeby, i odróżniać je od strategii ich zaspokojenia; uczą się wyrażać siebie pełnym komunikatem JA i z empatią słuchać o potrzebach dzieci; uczą się mediować w konfliktach między dziećmi z uwzględnieniem ich potrzeb; uczą się rozróżniać postawę błogosławienia i postawę przeklinania. Mają też okazję, by zintegrować swoje rodzicielstwo (lub pracę nauczycielską) ze swoją duchowością, a umocnienie więzi mogą potraktować jako przygotowanie do życia w Niebie 😊

do czego wychowujemy; akceptacja, błogosławieństwo i przekleństwo; empatia wobec siebie, wyrażanie siebie, empatia wobec dziecka; granice; samodzielność; role; zachęcanie do współpracy; kary a konsekwencje; negocjacje w sytuacjach konfliktowych; mediacje miedzy dziećmi; narada rodzinna; pochwały a docenianie

UWAGA
Kolejność tematów i szczegółowy program dostosowywane są do potrzeb i możliwości grupy.

Podczas warsztatów osoby prowadzące proponują m.in.:
    ⇒ dzielenie się doświadczeniami, przeżyciami i refleksjami w małych grupkach i na forum
    ⇒
psychodramę
    ⇒
wspólną modlitwę.

UWAGA
Cel warsztatów nie jest terapeutyczny, ale niektóre ćwiczenia warsztatowe mogą uruchamiać wspomnienia i intensywne emocje, dlatego oddziaływanie oraz efekty ćwiczeń bywają czasami zbliżone do oddziaływań i efektów terapeutycznych.

Na początku warsztatów dla komfortu i bezpieczeństwa emocjonalnego osób uczestniczących osoby prowadzące proponują im sformułowanie zasad współpracy w grupie. Zasady proponowane przez osoby prowadzące to m.in. wolność (każdy sam decyduje, w jakich aktywnościach chce wziąć udział, a w jakich nie) i poufność (informacje o osobach uczestniczących i osobach prowadzących pozostają w grupie). Zasady, których wszystkie osoby w grupie gotowe są przestrzegać, stają się umową grupy.

W razie potrzeby po rozpoczęciu warsztatów możliwe są indywidualne konsultacje u osób prowadzących (płatne oddzielnie).

Efekty warsztatów BŁOGOSŁAWMY DZIECIOM mini

bywają szybkie i spektakularne, bywają też odroczone w czasie.


Przeważnie osoby uczestniczące:

Zdarza się też, że efektem udziału w warsztacie jest decyzja osoby uczestniczącej o podjęciu terapii.

Opinie absolwentów

BŁOGOSŁAWMY DZIECIOM

Slide 1
Monika
"

Dużo więcej rozmawiamy z mężem o uczuciach i potrzebach.

błogosławmy SOBIE

Slide 2
Adam
"

Postawiłem sobie trudne pytanie, czy mogę Bogu powiedzieć „nie”.
Mogę. Tak jak i On może.
To mnie zbliżyło z Nim w naszej relacji.

błogosławmy SOBIE

Slide 3
Malwina
"

Warsztaty były dla mnie kontynuacją procesu, jaki rozpoczęłam na warsztatach 12 Kroków (śmieję się, że to taki mój II obrót, katharsis). Były takim katharsis, ożywczym prysznicem, który zmienił moje spojrzenie na siebie, pomógł uzdrowić relację z Bogiem, sobą i innymi.

błogosławmy SOBIE

Slide 4
Monika
"

Teraz słucham Pana Boga. Słucham też siebie. Daję sobie większe prawo do błędu.

błogosławmy SOBIE

Slide 5
Adam
"

Zwiększyło się u mnie poczucie własnej wartości pochodzącej od Boga. Pozwoliło mi to jasno rozdzielić samoocenę od poczucia własnej wartości. Pojawiło się też i rozwinęło zaciekawienie kontaktem z własnym ciałem. Pojawiła się większa gotowość do stawiania sobie trudnych i fundamentalnych pytań (czasami po raz kolejny). Pojawiła się większa wyrozumiałość dla samego siebie i co za tym idzie radość z relacji z samym sobą. Bardziej polubiłem siebie.

błogosławmy SOBIE

Slide 6
Malwina
"

Klimat spotkań określiłabym jako „bez fajerwerków, bez energetyzerów, bez manipulowania”, za to z uważnym wsłuchaniem się w uczestników z dużą ilością przestrzeni na spotkanie ze sobą samym i z innymi. Słuchałam potrzeb i za nimi szłam. Uczestniczyłam w medytacjach, notowałam nowe treści i swoje przemyślenia, siedziałam w swojej ulubionej, wygodnej pozycji... Była możliwość zjedzenia czegoś w trakcie, a nawet zdrzemnięcia się – byłam zdumiona, że tak można 🙂

błogosławmy SOBIE

Slide 7
Monika
"

Często i regularnie dostaję informacje zwrotną od męża, że widzi moją zmianę.
Mówi, że moja zmiana zmienia całą naszą rodzinę.

błogosławmy SOBIE

Slide 8
Barbara
"

Podróż w głąb siebie była fascynująca.
Doceniłam JA w wielu wymiarach.
Odkryłam, że jestem świetlistą córką Boga.

błogosławmy SOBIE

Slide 9
Malwina
"

Chowam w pamięci to, z jaką uważnością Prowadzące wsłuchiwały się w każdą wypowiedź, dopytywały się, czy dobrze zrozumiały, co nieraz okazywało się pomocne. Rozwiązywały konflikty w grupie przez mediacje. Służyły nam także po zajęciach, odpowiadając (odnoszę wrażenie, że cierpliwie) na pytania i zadając nowe, pogłębiające temat.

błogosławmy SOBIE

Slide 10
Monika
"

Zmieniła się moja relacja ze znajomymi, w szkole z nauczycielami dzieci, nawet na panią w sklepie patrzę inaczej 🙂

błogosławmy SOBIE

Slide 11
Adam
"

Nie ma takiej potrzeby, którą miałem nadzieję zaspokoić na warsztacie, a nie została zaspokojona. Raczej zostały zaspokojone potrzeby, które nie oczekiwałem, że będą zaspokojone.

błogosławmy SOBIE

Slide 12
Malwina
"

Gdy zdarza nam się pokłócić z Mężem, widzę w sobie większą gotowość do tego, by wsłuchiwać się w jego uczucia i potrzeby oraz nazywać własne. To pomaga nam lepiej się zrozumieć (spojrzeć na to, co kryje się pod słowami czy zachowaniem) i przyjąć. Staramy się także formułować prośby, co jest takim wychodzeniem sobie na przeciw (nie przeciw sobie). Doświadczam również większego dystansu emocjonalnego w relacji z nim (rozumianego tu jako wyodrębnienie, nie oziębłość). Odkąd jestem bardziej „przy sobie”, mogę być bardziej przy nim, nie tracąc nic z siebie.

błogosławmy SOBIE

Slide 13
Monika
"

W relacji z Teściową nastąpiła duża zmiana.
Jestem bardziej otwarta i daję jej i sobie prawo do bycia sobą.
Stawiam sobie granice.

błogosławmy SOBIE

Slide 14
Adam
"

Napisałem wiersz, co jest zaskakujące dla mnie, osoby „z biznesu”, o wykształceniu ścisłym. Jest to dla mnie o lekkości i elastyczności w wyrażeniu siebie przy dużej dozie zabawy. Ta zmiana we mnie jest w dużej części efektem programu „BŁOGOSŁAWMY”.

błogosławmy SOBIE

Slide 15
Malwina
"

Warsztaty „BŁOGOSŁAWMY” były dla mnie procesem wewnętrznej przemiany. Było w nich miejsce i na rozwojowy trud, i na wytchnienie, empatię (również dla siebie!). Pomogły mi zanurzyć się w to, co było dotychczas przede mną ukryte, skontaktować się ze sobą i przyjąć siebie taką, jaka faktycznie jestem, a nie jaką starałam się dotychczas być. Dzięki temu mam w sobie więcej lekkości, czuję się znacznie bardziej swobodnie. To dość niespodziewany dla mnie efekt, któremu nadaję dużą wartość. Jeden z lepszych prezentów, jaki sobie podarowałam i jaki otrzymałam 🙂

błogosławmy SOBIE

Slide 16
Monika
"

Podjęłam decyzję zerwania z przemocą w domu. Zrozumiałam, że nawet najmniejsza przemoc to nadal przemoc. Chcę się od niej odcinać.

błogosławmy SOBIE

Slide 17
Adam
"

Pojawiła się u mnie większa lekkość i swoboda w relacji z żoną.

błogosławmy SOBIE

Slide 18
Malwina
"

Zrobiłam duży krok w stronę samoakceptacji (a nawet autoafirmacji) i zaufania do siebie. Kocham temat potrzeb!

błogosławmy SOBIE

Slide 19
Malwina
"

Te warsztaty... chciałabym jeszcze wydłużyć 🙂

błogosławmy SOBIE

Slide 20
Adam
"

Pojawiły się ważne relacje z nowymi ludźmi. Pojawiło się więcej lekkości, elastyczności i swobody w działaniu, doświadczaniu i myśleniu.

błogosławmy SOBIE

Slide 21
Malwina
"

Dużo rozmawialiśmy z Mężem o warsztatach i obydwoje widzimy zmiany we mnie. A moja wieloletnia Przyjaciółka przeciera oczy, z jaką otwartością dzielę się sobą przed innymi i tym, co trudne (mówi, że wcześniej byłam bardzo skryta i nie miała o większości rzeczy pojęcia). Dostaję też podziękowania za medytacje, które udostępniłam, a do zrobienia których zainspirowały mnie te warsztaty. Myślę, że trudniej jest ze mną Rodzicom (moim i Męża) gdy wyraźniej zaznaczam siebie, swoje poglądy i granice.

błogosławmy SOBIE

Slide 22
Aneta
"

Zaczęłam dbać o swoje potrzeby fizyczne (toaleta, sen, posiłek), staram się być dla siebie dobra, uczę się być swoją przyjaciółką, kochać siebie.

błogosławmy SOBIE

Slide 23
Adam
"

Podjąłem decyzję, że chcę spróbować inaczej pracować (życie zawodowe), a przedtem wydawało mi się to niemożliwe.

błogosławmy SOBIE

Slide 24
Malwina
"

Uważniej słucham, co Bóg chce mi o mnie ważnego powiedzieć poprzez różne sytuacje, ale też poprzez moje odczucia z ciała. Po warsztatach mam w sobie większą gotowość do tego, by otwarcie o Nim mówić, wskazywać na Niego jako źródło mocy.

błogosławmy SOBIE

Slide 25
Barbara
"

Mam teraz większą świadomość własnej odpowiedzialności za jakość relacji z Bogiem, inne podejście do Jego udziału w moim życiu codziennym.

błogosławmy SOBIE

Slide 26
Adam
"

Jeżeli jest w Twoich relacjach coś, co Cię niepokoi, to daj szansę programom „BŁOGOSŁAWMY”.
Inwestycja czasowo-finansowa jest niewielka w stosunku do możliwego zysku! 🙂

błogosławmy SOBIE

Slide 27
Malwina
"

Zaczęłam czuć i przeżywać więcej emocji, otwarcie wyrażać swoje zdanie i stawiać granice (jako wyodrębniona osoba, z miłością).

błogosławmy SOBIE

Slide 28
Malwina
"

Nie boję się już mówić o słabościach i mocnych stronach (pokazywać mnie prawdziwą), więc rozwijam moje talenty i posyłam w świat to, czego się nauczyłam.

błogosławmy SOBIE

Slide 29
Barbara
"

Mam teraz większą świadomość własnej odpowiedzialności za jakość relacji z Bogiem, inne podejście do Jego udziału w moim życiu codziennym.

błogosławmy SOBIE

Slide 30
Malwina
"

Bogu niech będą dzięki, że mnie do Was przyprowadził. Był czas, gdy miałam ochotę zwiewać gdzie pieprz rośnie, ale pomimo trudu, wewnętrznej rozsypki, zostałam i bardzo się z tego cieszę, bo warsztaty przyniosły wiele dobrych owoców w moim życiu prywatnym i zawodowym.

błogosławmy SOBIE

previous arrow
next arrow
Slide 1
Monika
Aneta
"
"

Zmieniła się moja otwartość na dzieci. Słucham Ich potrzeb, próbuję zrozumieć i uszanować ich uczucia. Staram się nie przekraczać granic.

Dostałam konkretne narzędzia: do rozwiązywania problemów i konfliktów, jak uwolnić dziecko od roli, co zrobić zamiast karania. To jest dla mnie bardzo ważne.

błogosławmy DZIECIOM

błogosławmy DZIECIOM

Slide 2
Salomea
Aneta
"
"

Warto wziąć udział właśnie w tych warsztatach. Pomagają zrozumieć siebie i własne dziecko, a nawet innych wokół siebie. Uczą, jak budować relacje ze swoim dzieckiem, jak je wspierać, jak motywować, jak uczyć odpowiedzialności.

Pojawiły się wieczory, podczas których rozmawiamy z dziećmi o dniu, rozwiązujemy konflikty, problemy lub robimy coś razem.

błogosławmy DZIECIOM

błogosławmy DZIECIOM

Slide 3
Aneta
Malwina
"
"

Warsztaty „BŁOGOSŁAWMY” prawdziwie otwierają serce na drugiego człowieka, uczą, jak słuchać, by osoba była usłyszana, jak mówić, by nie ranić i nie oceniać. Myślę, że to wspaniała droga to zbudowania pięknej relacji z dzieckiem (i nie tylko).

Moje dotychczasowe „kucanie” przy dzieciach jest bardziej nastawione na słuchanie, a mniej na mówienie. Staram się im błogosławić, unikać wywierania presji, mam większą uważność na intencje, jakimi się kieruję (np. więcej komunikatów „dla kontaktu”, a mniej, by osiągnąć zamierzony efekt). Nie naginam się tylko do ich potrzeb, starając się być idealną mamą, ale mam na względzie także własne potrzeby, szukam równowagi i doświadczam więcej autentyczności i lekkości w relacji. Bardzo ważna stała się dla mnie „gotowość” oraz wolność decydowania o sobie.

błogosławmy DZIECIOM

błogosławmy DZIECIOM

previous arrow
next arrow
lokalizacja

Centrum Ewangelizacji Diecezji Łomżyńskiej
Dobrego Pasterza

ul. Pasterska 2
07-300  Ostrów Mazowiecka

Scroll to Top